Followers

Wednesday, February 22, 2017

EPISOD 31 - KISAH ANAK PAK GAD BERNAMA FY


EPISOD 31 - KISAH ANAK PAK GAD BERNAMA FY

Sebenarnya mungkin disebabkan rupa lawa kurniaan Allah ini maka mudahlah untuk FY berkenalan dengan ramai gadis... Macam kasanova pulak bunyinya... Taklah dalam usaha mencari the one... hawhawhaw...

Bertemu dengan yang cun dan berada macam Sara Jasmin payah jugak tu. Kena hurung dek semut dan keluarlah kisah antara dua darjat.

Bertemu dengan yang berbeza ideologi hukum dunia dan hukum akhirat masalah jugak tu. Habis gadis tu menghisap rokok, clubbing dan minum arak. Sure payah nak bawak balik ke pangkal jalan... Bukan tak boleh tapi payah... FY pun ada pilihan lain ye tak?

Jumpa yang sama level qualificationnya pun payah jugak sebab dia nakkan kesamaan. Pastu dia sibuk nak kejar kerjaya... Karang kalau suruh dia duk rumah dia tak nak pulak... Hurmmm...

Jumpa yang tak berpendidikan pun payah jugak. Kang macamana nak mendidik anak-anak?

Jumpa yang lebih berumur pun payah jugak, kang dia lagi cepat tua dari FY... Tapi Nabi pun kahwin dengan Khatijah yang 25 tahun lebih tua... Alamakkkk!!!

Jumpa yang janda pun payah jugak.. kang dia lagi experience dari FY masalah jugak tu...

Jumpa gadis Kelantan pun payah jugak, yelah FY orang Johor dia Kelantan kang masa raya nak balik kampung siapa dah pening kepala... Gaduh pulak! Pastu jauhhh...

Kalau FY nak cerita semua pengalaman ni lagi 1000 episod pun tak habis! Hawhawhaw...

Ahhh! semua ini payah!

Akhirnya FY serahkan sahaja pada Allah janji rambutnya panjang ikal mayang... hawhawhaw...

Sebab pastinya Allah tahu apa di hati FY dan tahu akan keperluan makhluk ciptaanNya ini dan pastinya ketentuan Allah adalah yang terbaik.

Akhirnya semasa bekerja di Affin Bank FY bertemu dengannya... Gadis yang serba sederhana dan memenuhi semua kriteria yang sesuai dengan FY...

Namanya Azila Ismail! Kekasih awal dan akhir FY... Merangkap isteri juga seorang kawan, ibu kepada 6 anak-anak kami, merangkap business partner, merangkap PA dan lain-lain lagi. Beliau melengkapkan hidup FY... Alhamdulillah...

8 Mac ini genaplah 20 tahun perkahwinan kami dalam keadaan yang ceria, bahagia dan saling menyayangi senantiasa... Semoga Allah Taala panjangkan jodoh di antara kami berdua hingga ke Jannah! InsyaAllah...

Dalam hal ini perkahwinan sebenarnya menyempurnakan separuh dari iman seseorang itu. Dan ini penting dalam hal kerohanian diri kita sebagai manusia.

Sesuatu untuk difikirkan...

Untuk memimpin negara kita mestilah boleh memimpin masyarakat, untuk memimpin masyarakat kita mestilah boleh memimpin rumahtangga, untuk memimpin rumahtangga kita mestilah boleh memimpin diri kita sendiri.

Bagaimanalah kita boleh memimpin negara, masyarakat dan rumahtangga kalau diri kita sendiri pun tak terpimpin?

FY

PS - Jangan kita sangka ketentuan berada di tangan kita... Pastinya tidak! Kita hanya mampu merancang selebihnya serahlah kepada Allah Taala...

PSS - Analogi dalam perkahwinan adalah umpama kita memiliki peti ais. Kalau ia rosak kita baiki selagi daya dan bukan dengan membuangnya dan menggantikannya dengan peti ais yang baru. La ni orang lebih suka buang dan ganti baru jer... Takpun beli peti ais satu lagi... Hawhawhaw... Sukahati koranglah!

Andai anda suka kisah anak Pak Gad bernama FY ini, like dan sharelah cerita ini supaya orang lain juga akan mendapat manfaat darinya. InsyaAllah.

Kalau anda ketinggalan episod-episod yang lepas, Layari www.manrempit.blogspot.com ia ada di sana. Sambil tu bacalah novel Man Rempit anak Pak Gad jugak tu...

Novel tersebut memenangi Dana Anugerah Penulis 2012 dahulu...

Mungkinkah ia juga kisah FY?

No comments:

Post a Comment